Kukaan ei tykkää mainoksista!

Eikä tarvitsekaan tykätä.

Kesäkuussa 2020 Apple ilmoitti uusista käytännöistä koskien iOS 14-päivitystään. Päivityksen myötä AppStoren sovelluksille tuli pakolliseksi ehdottaa käyttäjiään estämään sovelluksen tekemä käyttäjäseuranta iOS 14-laitteissa, luonnollisesti myös Facebook- ja Instagram -ohjelmissa.

Muutoksen tarkoituksena on suojella käyttäjien yksityisyyttä entistä paremmin, mutta se vaikeuttaa kohdennetun Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamista.

Mainontaa voi edelleen kohdentaa käyttäjille jotka hyväksyvät datan keräämisen, mutta ongelmia mainostajalle syntyy kun iso osa käyttäjistä valitsee sovelluksen ensisijaisesti tarjoaman “Älä kerää dataa minusta” -vaihtoehdon. Muutokset alkoivat vuoden alussa ja monet mainostajat ovat huomanneetkin ikävän tuloksen kuluneen vuoden aikana – Mainosten kattavuus on huonoa ja hinta kallista. Applen käyttäjiä on todella paljon.

Kukaan ei tykkää mainoksista, eikä meidän mielestä tarvitsekaan. Meille LoveTurku-kanavalla riittää että markkinointiviesti tavoittaa kohderyhmänsä, silloin se ajaa asiansa. Toki kohderyhmäämme miellyttävä  sisältö edesauttaa meitä julkaisukanavamme kasvuna ja asiakastamme viestin suurempana leviämisenä. Kohderyhmämme voi sitten klikata tykkäyksen ehkä seuraavaan, vaikkapa sangen viehättävään julkaisuumme Aurajokimaisemasta – Useat klikkaavat. 

Kun Facebook-mainonta kallistuu ja sen kohdentaminen vaikeutuu – alueellisen tavoittavan natiivimarkkinoinnin eli luontaisen näkyvyyden arvo lisääntyy entisestään.

Olemme turkulaisten neljänneksi suurin sekä turkulaisten naisten toiseksi suurin sosiaalisen median kanava koko Suomessa. Tavoita siis kohderyhmäsi siellä missä he jo ovat. Koska markkinoinnissa ei ole lottovoittoja, on vain suurempia  todennäköisyyksiä onnistua. Ota yhteyttä!